شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

بالفيديو.. السيسي يهاجم الساخرين من تصريحاته عن جمع الفكة وتقليل الأكل

بالفيديو.. السيسي يهاجم الساخرين من تصريحاته عن جمع الفكة وتقليل الأكل
وجه عبدالفتاح السيسي اعتذارة للشعب المصري قائلا أنه حاول الاصلاح على أمل أن يعبر بمصر لبر الأمان، كما وجه السيسي هجومة على الشباب الذين انتقدو تصريحاته عن جمع الفكة من المصريين، وأننا يحب ان نقلل من طعامنا

وجه عبدالفتاح السيسي اعتذارة للشعب المصري قائلا أنه حاول الاصلاح على أمل أن يعبر بمصر لبر الأمان، كما وجه السيسي هجومة على الشباب الذين انتقدو تصريحاته عن جمع الفكة من المصريين، وأننا يحب ان نقلل من طعامنا قائلا :”شوف الراجل بيتكلم عن الفكة، شوفوا لالسخرية من حالنا؟ لما اقول للناس ناكل لقمة يوم ويوم، يقولولكم شوفوا الراجل بيتكلم في ايه؟ لا حول ولا قوة الا بالله”.

وتابع السيسي خلال جلسة مواجهة ارتفاع الأسعار في اليوم الثاني للمؤتمر الوطني للشباب، بالإسماعيلية، الذي ينعقد تحت رعايته بقوله “هو دا حالنا اللي احنا عايشين فيه، وانا مقدر اللي انا فيه، وعاوز اقولكم حاجة تانية، انتم هتستحملوا سنة كمان، لحد الانتخابات، وبعدين اختاروا اي حد، وربنا يعين اللي جاي، حطو  ايديكم في ايد اللي جاي”.

 وتحدث السيسي حول مشكلة الدعم وغلاء الأسعار ورفع الدعم، وقال: “مصر لما تدعم 90 مليون هتدفع رقم تاني خالص، طب ال رقم موجود ولا لا؟ في دول عددهم مختلف عنا وديسمحلهم بالدعم”.

 



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023