شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

بالصور | أبو النجا يدفع ثمن خروجه على نص 30يونيو

بالصور | أبو النجا يدفع ثمن خروجه على نص 30يونيو
  نشبت مشادة كلامية بين الفنان خالد أبو النجا، ومحمود سعد ، الإعلامي القريب من سلطة الانقلاب العسكري، بسبب استبعاد...
 
نشبت مشادة كلامية بين الفنان خالد أبو النجا، ومحمود سعد ، الإعلامي القريب من سلطة الانقلاب العسكري، بسبب استبعاد أبو النجا من حلقة صناع فيلم ديكور الخميس الماضي على فضائية النهار ، الأمر الذي وصفه الجمهور بإنه بسبب خروجه عن نص انقلاب 30 يونيو.
 
وقال محمود  سعد ، عبر تويتر ، "النجمة حورية فرغلي والمؤلفين شيرين دياب و محمد دياب و المخرج احمد عبد الله ضيوف محمود سعد في اخر النهار" ، وتساءل أحد مرتادي موقع التواصل الاجتماعي تويتر عن السبب في عدم استضافه "أبو النجا" بطل الفيلم، متهما الإعلام المصري بالتطبيل .
 
ورد سعد ، "الفنان خالد ابو النجا بره مصر، ده غير اننا مش بناخد معلومات من حد" .
 
 
وكانت المفاجأة أن "أبو النجا" رد على محمود سعد ونفى أن يكون خارج مصر قائلا :"ده مش صحيح يا استاذ أنا في مصر وكنت مع أحمد عبدالله قبل تصوير الحلقة ولم يطلب أحد استضافتي" 
 
 
فرد عليه سعد ، "استاذ خالد معلومة سفرك مصدرها الشركة اللي نسقت معانا ظهور مجموعة العمل.. نرجو من حضرتك مراجعتهم علشان تتأكد ان ده اللي حصل"، وكذبه أبو النجا قائلا :" شركة ايه؟  كدابين انا في مصر ابعت لي مين اللي قال كده بالاسم و اسم الشركة  وسنفضحهم سويا ان كانوا فعلاً كدابين".
 
 وحاول الاعلامي القريب من سلطة الانقلاب تبرير عدم استضافته ابو النجا قائلا : احنا لم نتصل باي حد من المجموعة اللي شرفتنا النهارده بشكل منفرد -برضه راجعهم-لكن التنسيق تم من خلال الشركة المسؤولة عن تسويق الفيلم".
 
 
ورد عليه ابو النجا :"  لو حابب اطلع بكرة في ال CNN و من مصر هاطلع الموضوع حاجة تانية خالص".
 
 
 


تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023