شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

بالفيديو.. تامر أمين: حكومة محلب محتاجة “قلمين” على وشها

بالفيديو.. تامر أمين: حكومة محلب محتاجة “قلمين” على وشها
هاجم الإعلامي الموالي للانقلاب تامرأمين حكومة الانقلاب، قائلًا: "الحكومة دلوقتي محتاجة قلمين ومش يعني المهندس إبراهيم محلب لوحده لا الحكومة كلها عاوزة 13 قلم على وشها علشان تفوق وتصحصح وتشتغل.

هاجم الإعلامي الموالي للانقلاب تامر أمين حكومة الانقلاب، قائلًا: “الحكومة دلوقتي محتاجة قلمين ومش يعني المهندس إبراهيم محلب لوحده لا الحكومة كلها عاوزة 13 قلم على وشها علشان تفوق وتصحصح وتشتغل، واللي ميجيش بالهدوء ييجى بالكرباج”.

وأضاف في برنامجه «من الآخر»، على قناة «روتانا مصرية»، مساء الأربعاء: أن كل العاملين بالحكومة وعددهم يقدر بـ 7 مليون موظف في حاجة إلى ضرب بـ”القلم ” علشان هم من يمتلكون مفصلات البلد، على حد قوله.

وتابع متسائلًا: “معقول مفيش حاجة صح في البلد، كل خرم نحط إيدينا عليه نلاقي وراه مصيبة؟”، مضيفًا: نحن نتذكر عندما تم إلقاء مولوتوف على المجمع العلمي وتم حرقه، ونتذكر كذلك الحريق الذي حدث في مجلس الشورى، وتكلفنا ملايين المليارات لإعادة تشييد مجلس الشورى، كما نتذكر أيضًا حريق مجلس الشعب، ولم يحاسب أحدٌ.”

وبنبرة حادة قال أمين: “هو يعني كيميا لما تحطوا أجهزة إنذار تطفي النار قبل ما تكبر وتنتشر أجهزة إنذار يعني مش بقولكم اعملوا مركبة فضاء، صعبة دي ؟! “

يذكر أن حريقًا نشب أمس بقاعة المؤتمرات بأرض معارض مدينة نصر، وتدخلت القوات المسلحة لإطفاء الحريق، ولم يتم حتى الآن التعرف على الأسباب الحقيقية فيما أعلنت بعض الجهات الحكومية أن سبب الحريق ماس كهربائي .

 

 



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023