شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

الخارج مولود والداخل مفقود.. شعار طريق ترعة السلام بالدقهلية

الخارج مولود والداخل مفقود.. شعار طريق ترعة السلام بالدقهلية
يشهد طريق ترعة السلام الواصل بين مدينة المطرية بالدقهلية وبورسعيد وايضا الواصل بين المطرية دقهلية و القاهرة علي طريق اسماعيلية الصحراوي العديد من الحوادث الخطيرة

يشهد طريق ترعة السلام، الواصل بين مدينة المطرية بالدقهلية وبورسعيد، وأيضًا الواصل بين المطرية دقهلية والقاهرة، على طريق الإسماعيلية الصحراوي العديد من الحوادث الخطيرة، وخصوصًا هذا الأسبوع؛ حيث وصلت حالات الوفاة إلى أربعة، مع عشرات الإصابات.

يقول حسام السيد: احنا لما بنسافر من علي طريق ترعة السلام ده بنكون في حالة رعب والواحد بيحس انه داخل علي الموت،  بالامس وانا مسافر بورسعيد رايت منظر بشع تصادم عربيتين علي الطريق واكتشف بعد ذلك ان حادث التصادم حدث قبل ان اراه بثلاث ساعات ولم يتحرك احد من المسئولين لانقاذ الركاب او حتي باخراج السيارات خارج الطريق والذي اسفر عن وفاة البعض واصابات خطيرة للبعض الاخر.

ويضيف محمود غانم: المشكلة أن الطريق ضيق وبيمر من عليه الآلاف من السيارات يوميًا، سواء المسافرون أو البضاعات المحملة؛ لذلك يجب على الحكومة توسيع الطريق وعرضنا هذا الأمر بس للأسف محدش عبرنا.

ويعلق باسل عوض: المصري دلوقتي لم يعد له قيمة بتتقتل وانت في بيتك وبتتقتل لواعلنت رفضك للظلم واللي بيطالب بحقه يبقي ارهابي ويتمسك .. الجديدة ان وانت مسافر علي طريق ترعة السلام بتموت.. لنا الله.



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023