شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

بالفيديو.. ضابط بالعمرانية يهدد مأموره برفع مذكرة لكشف فساد القسم

بالفيديو.. ضابط بالعمرانية يهدد مأموره برفع مذكرة لكشف فساد القسم
تداول نشطاء على مواقع التواصل الاجتماعي، فيديو لأحد ضباط قسم العمرانية؛ يتهم فيه مأمور القسم بأنه وجميع من في القسم "حرامية"، ويهدده بأنه سيرفع مذكرة لمدير الأمن يثبت فيها صحة كلامه، وسيذهب لوزير الداخلية.

تداول نشطاء على مواقع التواصل الاجتماعي، فيديو لأحد ضباط قسم العمرانية؛ يتهم فيه مأمور القسم بأنه وجميع من في القسم “حرامية”، ويهدده بأنه سيرفع مذكرة لمدير الأمن يثبت فيها صحة كلامه، وسيذهب لوزير الداخلية.

وخلال مقطع الفيديو، طلب مأمور قسم العمرانية من الضابط أن يلبس “البريه” الخاص به، إلا أن الضابط اتهم جميع من في القسم بأنهم “حرامية”، وأنهم من استولوا عليه وعلى “طبنجته”، قائلًا: “انتوا اللي حرامية وعاوزين تطلعوا إن أنا اللي حرامي”.

ووجه مأمور القسم للضابط الذي يدعى “هاني”، سيلًا من الاتهامات والشتائم بأنه غير قادر على حماية نفسه، فيما رد الأخير قائلًا: “يا باشا متغلطش فيا عشان أنا أشرف من أي حد الطبنجة اللي اتاخدت قتلت بيها 15”.

ووجه الضابط تهديده للمأمور قائلًا: “وده أسلوب واحد مأمور بيتكلم؟ سيادتك مدورها وعندي الدليل، وهجيب بالورق والمستندات وأنا بتكلم والكلام هيوصل للوزارة ومتزعلش مني أنا هعرفك هاني بيعمل إيه، وكل واحد هيعرف مقامه كله، وهجيب اعترافات من الأهالي إيه اللي بيحصل هنا”.

 



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023