شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

“العربي”: سنكون أسعد شعوب العالم في 2030.. والفيس: تكونوا خلصتوا علينا

“العربي”: سنكون أسعد شعوب العالم في 2030.. والفيس: تكونوا خلصتوا علينا
أعلن الدكتور أشرف العربي، وزير التخطيط، عن خطة الحكومة المصرية الحالية، التي تمهد الطريق لأن تكون مصر من أسعد 30 دولة في العالم في توقيت زمني أقصاه 2030.

أعلن الدكتور أشرف العربي، وزير التخطيط، عن خطة الحكومة المصرية الحالية، التي تمهد الطريق لأن تكون مصر من أسعد 30 دولة في العالم في توقيت زمني أقصاه 2030.

وقال أشرف العربي موجها حديثه للمصريين خلال ندوة نادي روتاري 6 أكتوبر، مساء أمس الثلاثاء: “أبشروا بعد هذا التخطيط والتنظيم الإداري الذي نعمل به الآن، ليس من المستحيل أن تكون مصر من أسعد 30 دولة في العالم في عام 2030”.

تصريحات وزير التخطيط قابلها رواد الفيس بوك بتعليقات ساخرة، فقال أبو علي: هههههههههههههههههه ضحكتونى مش كان فى خلال سنتين من فتره وﻻ على ما تكونو خلصتو عليها سرقه يا وﻻد الكلب؛ بحسب توصيفه.

وقال Osama Hassan الناس دى بتستخف بعقول المصريين لدرجة الجنون أحب أقول لك دا لوفضل مصريين أصلا لأن أكثرهم سيموتون من الغيظ والحسرة على أعمارهم التى تمر أمام أعينهم بدون تحقيق أي حلم حتى ولو كان بسيط فى ظل تعاقب الأنظمة الديكتاتورية العقيمة الفاشلة بكل المقاييس.

أما كوكب دري، فردت على الوزير قائلة: طب بصرف النظر عن انك وزير تخطيط ومش شوفناه خطط لاى حاجه …وبصرف النظر عن الحكومه اللى عوضنا على الله فيها.. رجاء صغنن …ممكن على الاقل نعيش دلوقتى نص سعداء واحنا هنكون شاكرين ليكم. ألطم على الصبح.. على مايجى ٢٠٣٠ هنعمل ايييييييه!

وأضاف  Khaled Kilani : ماشاء 2030 طاب كويس عيالنا تتطلع مرتاحه والله انت راجل محترم بس بطلوا سرقه وسنتين بس تبقي اغني دوله في العالم والمشكله حراميه مصر مش بيشبعوا ربنا يصبرنا.



X

تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2020