شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

وائل رياض: الأستوديوهات التحليلية تحولت لسبوبة وتصفية حسابات

وائل رياض: الأستوديوهات التحليلية تحولت لسبوبة وتصفية حسابات
شن وائل رياض، مدرب الفريق الأول لكرة القدم بنادي الإنتاج الحربي، هجومًا لاذعًا على نجوم كرة القدم في الاستوديوهات التحليلية.

شن وائل رياض، مدرب الفريق الأول لكرة القدم بنادي الإنتاج الحربي، هجومًا لاذعًا على نجوم كرة القدم في الأستوديوهات التحليلية.

وقال وائل رياض على صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”: “الاستوديوهات التحليلية يا جماعة أقسم بالله سبوبة مش أكتر و تصفية حسابات وأهداف بتتحقق من خلالها، يعني ايه الكلام ده؟ يعني مفيش حد بيتفرج على الماتش بتركيز علشان يعرف هو هيتكلم عن إيه ولا هيقول ايه؟ مفيش حد بيحاول يعرف المعلومات الصحيحة قبل ما يطلغ يطُخ اي كلام وخلاص ويعمل فيها فيلسوف عصره وزمانه.

وأضاف: وقت الماتش كله يا إما بياكل يا إما بيتكلم في التليفون يسأل عن ربطة كراڤتتو شكلها عامل ازاي والچل مظبوط ولا لأ ؟ ، مقدمين عايزين مدربين يمسكوا فرق فيحاولوا يعملوا دعاية ليهم ” بتفطيس ” المدربين اللي ماسكين.

وتابع: على فكرة مش كل الناس كده في محللين بيتكلموا ” كورة وبس” من غير اي اهداف بيحللوا الـ ٩٠ دقيقة بس مفيش حاجة في دماغهم بيراعوا ضميرهم .

وختم: يا جماعة انا مش بقول أي كلام أنا اشتغلت إعلام وكل اللي بقولوا ده شوفتوا بعيني ، …. راعوا ضميركم واتقوا ربنا وافتكروا ان كما تدين تُدان ولو بعد حين … خلص الكلام .



X

تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية