شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

عطية للشعب المصري: “النظام يبيع البلد قدام عينك وانت عمال تهز راسك”

عطية للشعب المصري: “النظام يبيع البلد قدام عينك وانت عمال تهز راسك”
هاجم المطرب محمد عطية، كل من يهلل ويدافع عن النظام المصري بعد قراره التنازل عن جزيرتي تيران وصنافير للسعودية؛ حيث قال -عبر منشور له على "فيس بوك"- "كل الناس اللي اتقتلوا غدر وكل المعتقلين ظلم وكل اللي اتخونوا واتهانوا وسمعتهم

هاجم المطرب محمد عطية، كل من يهلل ويدافع عن النظام المصري بعد قراره التنازل عن جزيرتي تيران وصنافير للسعودية؛ حيث قال -عبر منشور له على “فيس بوك”-: “كل الناس اللي اتقتلوا غدر وكل المعتقلين ظلم وكل اللي اتخونوا واتهانوا وسمعتهم اتشوهت كان تحت مبرر إنهم عملاء وبيشاركوا في مؤامرة تقسيم مصر وانت كسيساوي صدقت وكنت شايف اللي بيحصل وطنية رغم إن مافيش حد تم إدانته فعليًا في قضية تخابر أو خيانة أو أو”.

وأضاف “عطية”: “دلوقتي البلد بتتباع قدام عينك من النظام اللي انت فضلت ساكت على جرايمه بحجة إنه بيحمي الأرض.. بجد انت عاوز إيه ومحتاج إيه أوضح من كده عشان تفهم؟؟.. النظام بيقولك انت مغفل وانت عمال تهز راسك زي يونس شلبي في العيال كبرت.. حرام عليكوا.. كفاية”.

أعلن السفير حسام القاويش، المتحدث الرسمي باسم رئاسة الوزراء، أنه تم عقد لجان لترسيم الحدود بين مصر والمملكة العربية السعودية، وتم وضع جزيرتي صنافير وتيران ضمن الحدود السعودية؛ لوقوعهما في المياه الإقليمية للمملكة.



X

تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2020