شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

بالفيديو.. شريف منير: تلقينا دعوات إقامة وسفر رسمية إلى روسيا

شريف منير

علق الفنان شريف منير، على الهجوم الذي تعرض له الفنانون بشأن سفرهم إلى روسيا وتسببهم في خسارة المنتخب المصري أمام روسيا بـ3 أهداف مقابل هدف.

وقال، في مقطع فيديو نشره عبر فيسبوك: «إحنا رايحين ندعم المنتخب القومي إيه الخطأ اللي عملناه، هل إحنا اللي حطينا خطة اللعب وقصرنا في الملعب»، لافتا إلى أن الفنانين تواجدوا في المدرجات بجانب الجماهير المصرية لتشجيع المنتخب.

وتابع: «إحنا ماغلطناش، ماعملناش حاجة مشينة أو لا أخلاقية.. إحنا لو كنا كسبنا كنتو هتشيلونا فوق الراس.. لازم نصبر على بعض شوية».

وأكد أن بعثة الفنانين تلقت الدعوات مثل أي مهرجان سينمائي، شامل السفر والإقامة فقط، مشيرا إلى «عدم تلقيهم آية مبالغ أو مقابل مادي للسفر، وأنهم تحملوا تكاليف على نفقتهم الخاصة».

وأعرب عن استيائه ممن وصفهم بـ«المطبلاتية»، قائلا: «ليه كل ده! مش إحنا بنشتغلكم وبنمتعكم برضه، في مسرحيات بتتعرض وتتفرجوا عليها كل عيد».

ووجه سؤالا للمنتقدين: «حط نفسك مكاننا، لو إنت مكاننا وجت لك دعوة لحضور الماتش، مهما كان مين اللي طالع معاك، مش هتطلع؟ أكيد هتطلع».

واختتم حديثه قائلا: «من باب أولى إننا نهاجم المصريين اللي فرحانين في هزيمة منتخبنا، في ناس بيهاجموا فريقنا وبيفرحوا فيه، وقالوا علينا يا رب الطيارة تقع بينا وكإننا خونة، أنا آسف على الإطالة والانفعال، وفي الآخر أفوض أمري إلى الله، إن الله بصير بالعباد».

ووجه المصريون انتقادات واسعة لبعثة الفنانين والاعلاميين عقب سفرهم إلى روسيا لتشجيع المنتخب وزيارتهم في فندق إقامتهم، ما تسبب في إعيائهم وخسارة المباراة، على حد تعبيرهم.

 

الفنان شريف منير يوجه رسالة للجمهور : احنا جالنا دعوة طيران واقامة فقط احنا ذنبنا ايه

الفنان شريف منير يوجه رسالة للجمهور : احنا جالنا دعوة طيران واقامة فقط احنا ذنبنا ايه فى الخسارة ولا لاعبنا ويرد على انهم راحو للاعبيه الفندق

Publiée par ‎توك شو‎ sur mardi 19 juin 2018



X

تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية