شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

«حلا شيحة» تتبرأ من الفن وتثير الجدل مجددا

أعلنت الفنانة حلا شيحة رفضها عرض أي مشاهد فنية لها وآخرها كليبها المشترك مع المطرب تامر حسني وأكدت أن تلك المشاهد حرام شرعا.

وانتقدت الفنانة المصرية حلا شيحة الفنان تامر حسني بعد تجاهله لها وطرحه فيديو كليب “بحبك” من فيلم “مش أنا” والذي يتضمن مشاهد رومانسية تجمعه بها، رغم أنها أعلنت براءتها من أعمالها الفنية.

وتصدر هشتاج #حلا_شيحه مواقع التواصل وسط حالة من الجدل بين المؤيدين والمعارضين لبيانها خاصة من الفنانين والمخجين الذين هاجموا قولها إن الفن فيه حرام وتجاوزات شرعية.

 

 

 

https://www.instagram.com/p/CRVaQ1mtKfv/?utm_medium=copy_link&fbclid=IwAR3PEuDfAW_hdzXmjEUA-mnyLIF9-mxHXtdmsutTIWp0R0VcItGPfL2JRlg

https://www.facebook.com/TamerHosny/posts/354918259338194?__cft__[0]=AZWC5nfZ7VGOjUMbdAFmMCipLouAeb1dvBHqx9-Bky4LKz5nNDmPvURGRotGB8g_kjJSoLSw3Y4wxlJSe1fWA5UKMkn9lE-IwY_c6VYBLMfWU8pokzMkuCzthlB705ZjShf4I6Km36FyZT9BPPuCl8kD&__tn__=%2CO%2CP-R

 

وقالت شيحة عبر صفحتها على موقع انستجرام: “أنا مش هتكسف من حد أنا تبت من المشاهد دي و هي لا تصح وأنا غلطت و بصلح وأهم حاجة أن ربنا يرضى عني لأن في الآخر ده اللي حينفعنا مش الشهرة، الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا يبقي باطل و ميبقاش فن”.

وأضافت:”أنا اتفاجئت جدا ًبنزول كليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم و في أيام ذي الحجة أيام مباركة و خصوصاً بعد آخر بوست نزلته و وضحت فيه أنا إيه، واتفاجئت أكثر خصوصا ًبعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده أنه هيحترم رغبتي و بعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود الصيف اللي فات و أكدلي أنه هيحترم رغبتي”.

وأوضحت:”أحنا يمكن نجحنا بمقايس الدنيا بس صدقوني بمقايس ربنا أحنا لم و لن ننجح أنا عارفة و متأكدة أن زملائي جواهم خير بس للأسف فتنة الشهرة و النجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الأمور صح”.

وقالت:”بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا و أنا عيطت لاني شفت نفسي في المشاهد دي دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها و كلنا بنغلط و لازم نغلط علشان احنا بشر بس المصيبة أننا بنغفل و بننسى” .

وختمت حديثها:”الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا و منبقاش قدوة لولادنا يبقي باطل و ميبقاش فن، إحنا كلنا عندنا امتحان في الدنيا دي و حابة افكرك بالفيديو ده يا تامر اللي قولت فيه انا مش بتمنى أموت وأنا مطرب أنا دايما خايف من كده.كلام أكيد قولته في لحظة صدق جواك و جوانا كلنا”.



X

تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2020