شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

القبض على صاحب محل ملابس بالهرم يصور الفتيات في غرفة تغيير الملابس

تداولت مواقع التواصل الاجتماعي فيديو عن تعرض أكثر من 900 فتاة في منطقة الهرم، والقبض على صاحب محل للملابس في شارع الهرم بتهمة التصوير خلسة للسيدات والفتيات.

ونشرت فتاة تدعى مريم كامل، مقاطع فيديو للمتجر وتفاصيل ما حدث مع صاحب المحل المتواجد في منطقة الهرم بالجيزة.

وقالت مريم:”المحل دا اسمه تياجو ، في شارع فاطمة رشدي بجانب كافية هوكا ، صحاب المحل عاملين خرم في بروفة تغير الملابس و بيصور البنات و هي بتغير ، المحل لا يوجد به كاميرات”.

أضافت مريم:” و لكن بيصورهم و اتعمل محضر قبل كدا بسبب نفس الموضوع و تم إغلاقه و المحل اتفتح تاني و متربوش لكل البنات اللي راحت المحل دا متتنزليش عن حقك ، روحي اعملي محضر متسكتوش”.

وأضافت:”السكوت هو اللي بيودينا ف داهيه ، دي حقوقكم ، الولد تم القبض عليه و لكن لازم كل من دخل هذا المحل يروح يطالب بحقه و حق أولاده و عائلته”.

وأوضحت مريم، تفاصيل العثور على 900 صورة للبنات: “الولد على موبايله فولدر كامل 900 صورة، شخص مريض نفسيا، محدش يسكت، وربنا يسترنا ويستر أحبابنا وأهالينا أجمعين”.

وأعلنت النيابة العامة، التحقيق مع صاحب المحل، الكائن بشارع فاطمة رشدي بدائرة قسم شرطة العمرانية بمحافظة الجيزة، لاتهامه بالتجسس على الفتيات والسيدات وتصويرهن خلسة أثناء تواجدهن داخل المكان المخصص لقياس الملابس، من خلال فتحة سرية، بعد القبض عليه بمعرفة الأجهزة الأمنية بالجيزة، كما تستمع جهات التحقيق لأقوال الطالبتين أصحاب البلاغ.

 



X

تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2020