شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

تعليقات ساخرة على هاشتاج “مصر بتنضف”: الكبار ضحوا بحرامي صغير

تعليقات ساخرة على هاشتاج “مصر بتنضف”:  الكبار ضحوا بحرامي صغير
تصدر هاشتاج مصر بتنضف قائمة الأكثر تداولا للهاشتاجات، اليوم الثلاثاء، بعد أن تم تدشينه أمس، عقب القبض على وزير الزراعة، بعد ثبوت تورطه في قضايا فساد، مشيرين إلى أن الدولة قد بدأت في حملة تطهير ضد الفساد.

تصدَّر هاشتاج “مصر بتنضف” قائمة الأكثر تداولاً للهاشتاجات، اليوم الثلاثاء، بعد أن تم تدشينه أمس، عقب القبض على وزير الزراعة، بتهمة التورط في قضايا فساد، مشيرين إلى أن الدولة قد بدأت في حملة تطهير ضد الفساد، إلا أنه سرعان ما أخد منحى مختلفًا، وانتشرت خلاله التعليقات الساخرة ردًّا على من يقول إن هناك حملة لفضح لفساد في مصر، مشيرين إلى أن الفساد يتم بتواطؤ من الدولة، مطالبين بكشف حساب للمجلس العسكري.

علق أحمد سمير: “بيقولك #مصر_بتنضف لأن الحرامية الكبار قرروا يضحوا بحرامي صغير ويعملوا بيه شو إعلامي.. لا يا سيدي طول ماالعسكر حاكم مصر حتفضل ملوثة وعايزة تنضف”.

 

 

 

وطالبSTOP  بكشف ممتلكات أعضاء المجلس العسكري؟ طنطاوي .. حجازي .. صبحي؟”.

 

 

وسخر Magdy Kamel  : “لازم نرمي كام خروف من خرفانا كبش فدا قبل عيد الأضحي والانتخابات كل سنة وأنت طيب يا حضرة العمدة يا كبيرنا”.

 

 

وقالShady ElGhazaly Harb : “مش هما عايشين دلوقتي في دور مكافحة الفساد و #مصر_بتنضف؟! خليهم يورونا بقى النضافة إللي بجد”.

 

 

وسخر mohamed abd elwahed “بيقولك قال إيه .. السيسي اللي عين أحمد الزند وزير عدل ومصر كلها عارفة إنه سارق أراضي الدولة قالك بيحارب الفساد “.

 

 

وغردت viola fahmy :”دلوقتي #مصر_بتنضف بعد ما كانت من كام يوم #مصر_بتفرح … سؤال: هي كانت بتفرح أزاي وهي Dirty ؟”.

 

 



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023