شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

بالفيديو.. السيسي: “نتصدي للإرهاب عشان نرفع رايتك يارب”

بالفيديو.. السيسي: “نتصدي للإرهاب عشان نرفع رايتك يارب”
قال عبدالفتاح السيسي، إنه يتصدى للإرهاب بكل قوة من أجل "حماية وطن وشعب لا يروع ولا يقتل ولا يضيع"

قال عبدالفتاح السيسي، إنه يتصدى للإرهاب بكل قوة من أجل “حماية وطن وشعب لا يروع ولا يقتل ولا يضيع”، مضيفا خلال فعاليات الندوة التثقيفية الـ25 للقوات المسلحة: “سنرفع راية الله بالبناء والتعمير والإنسانية والرحمة، مش باللي إحنا بنشوفه، وعلشان نقول للناس ولربنا إحنا رفعنا رايتك يارب”.

وقدم السيسي وعدا بتحقيق التقدم لمصر في كل المجالات، قائلا: “عيب علينا لو مخلينهاش قدام، بالجد والإخلاص والشرف”.

وتابع السيسي أثناء حضوره الندوة التثقيفية الـ 25 للقوات المسلحة، اليوم الخميس: “بقول لكل المصريين وأهالي الشهداء والموجودين في بيوتهم وكل المصريين اللي بيسمعوا الكلمة دي، شوفوا حجم الإساءة التي تتم باسم الدين في العالم كله وأنتوا تعرفوا أن ولادكم أشرف ولاد”.

واستطرد: “دول مش بيدافعوا عن مصر بس، هما بيقفوا وبيتقدموا وسقطوا أولا عشان يحافظوا عن الـ 90 مليون اللي لو راحوا هيروح معاهم حتى الدين، لما يبقى الواحد مشرد ومرمي في معسكر هيفكر في الدين ازاي بقى؟!”.

وأضاف: “بقول للناس كل الناس اللي بتشوفوه واللي بنتصدى له في مصر بوجه واحد من فضلكم توقفوا أمامها يا مصريين، إحنا في مصر بنتصدي للإرهاب بوجه حقيقي واحد مش بوشين، أبناء مصر اللي بيسقطوا بيسقطوا عشان راية الحق، النهاردة كتير من الناس محتارة بتقول ياترى مين على حق دول بيقولوا عشان نرفع راية الإسلام والدين وبيخربوا ويدمروا، ودول بيتصدوا ليهم”.

 

 



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023